Tesco, rychlá cesta kamsi

Tesco je takzvaný FMCG obchodní řetězec, neboli rychloobrátkový prodej spotřebního zboží. Musíte tedy bedlivě zvážit, co v obchodech typu FCMG nakupujete. Můžete být totiž nemile překvapeni.  

"Společným znakem rychloobrátkového zboží je to, že se vypotřebují ve velmi krátké době - den, dny, týdny, měsíce max. do roku a prodají se ve velkém množství, čímž zisk prodejce kumulují." Tolik internet.

Jelikož do "teska" chodím pro pečivo a zeleninu, přišlo mi efektivní si v Tesco OC Smíchov zakoupit i zahradní čerpadlo. Ale to jsem neměl dělat!

Proč? Neopatrností jsem si poškodil kryt a začal jsem tedy shánět náhradní. A to jsem si, takříkajíc, naběhl.

NIKDO v Tesco mi nebyl schopen říci, kde náhradní díl zakoupit. Paní "reklamační" nebyla den před Velikonočními  svátky k sehnání, ani Facebook nezabral. Po náhradních dílech se slehla zem. Nakonec jsem číslo na reklamace sehnal (6 telefonátů sem a tam, nikdo nic nevěděl, posílali mě od "čerta k ďáblu", číslo na reklamace nakonec nebylo správné číslo... ztráta postupně několik hodin času - jak za starých bolševických dob).

Reklamace mě nakonec úspěšně odkázaly na firmu, která pro tesko opravy provádí

A tam se vyjevila pravda.

Tesco údajně náhradní díly (podotýkám, že výrobek je označen jak výrobek Tesco) ke svým výrobkům nedodává, musí se různě brát z jiných nefunkčních výrobků stejného typu.

Dobré, co? Takový přístup bych očekával více na východ, někde v Mongolsku, ale je možné, že tam to již funguje lépe, než v pražském Tesco.

O tom, jak fmcg řetězce vydírají své dodavatele se vyprávějí zkazky, ale že se tento proces již přenáší i na zákazníky je pro mě osobně novinka. 

Je to absolutní ignorace zákazníka. Přitom, když nakupuji zboží průmyslového charakteru například v Alze, připadám si skutečně jako zákazník, kterého si obchodník váží. Poslední reklamaci mi vyřídili za 10 min, dostal jsem nový výrobek.

V Tesco nikoho nezajímám (hlavně ne vrcholový management, který je ovšem zodpovědný centrále za nastavení procesů), podle nich bych asi měl nakoupit a rychle, po "fcmgovsku" zmizet.

Pokud se snad něco pokazí, je to jen a jen můj problém... Není to však záměrné uvádění v omyl?

Takže do tesco JEN a POUZE pro rohlíky! Nikdy jinak!

 

 

Autor: Ota Luňák | středa 19.4.2017 13:25 | karma článku: 25,40 | přečteno: 1747x
  • Další články autora

Ota Luňák

Jak změnit svůj osud

24.2.2018 v 14:51 | Karma: 12,83

Ota Luňák

Psycholytická psychoterapie

7.1.2018 v 14:21 | Karma: 9,79

Ota Luňák

Vyhoďme se z kola ven

29.12.2017 v 13:06 | Karma: 9,48

Ota Luňák

Tajný náčelník

18.10.2017 v 13:53 | Karma: 10,69

Ota Luňák

Jedna vizitka zvládne vše?

21.7.2015 v 0:00 | Karma: 10,52