Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedna vizitka zvládne vše?

21. 07. 2015 0:00:00
Delší dobu mě provokoval problém, jak naložit se získanou vizitkou. Skenovat, provést OCR, nebo ručně přepsat? Jak nejrychleji získávat obchodní partnery? Jak se efektivně prezentovat?

Je s podivem, že v digitální době, době různých "klaudů", registrů a databází, neexistuje jednoduchá (bez přebytečných funkcionalit a obtěžujících mechanizmů) on-line služba, která sdílení vizitek na jeden klik či dvojklik umožní. Tak jsem ji založil... a uvidíme, kam se bude vyvíjet.

Principem sdílení osobních nebo obchodních konatktů je založení veřejného profilu, vizitky, a jeho okamžité sdílení.

Sdílení je velmi jednoduché - webový odkaz (Vizitkov.cz/jméno).
Stačí tedy sdělit tento odkaz a zájemce o spojení si kontaktní údaje může na uvedené adrese získat. Jak? Může si je stáhnout přímo do kontaktů mobilu (soubor VCF), nebo vizitku rychle načíst do kontaktů i pomocí QR kódu.

Znáte QR kód?

QR kód je již vidět častěji také na mnoha klasických vizitkách - digitální vizitka však generuje QR kód znovu při každé změně údajů uživatelem na vizitce, kód je tedy vždy aktuální. Připravovaná synchronizace profilu uživatele ve službě Vizitkov.cz s adresářem kontaktů v mobilním zařízení posune aktualizaci ještě dále - jakmile si obchodní partner na svém "vizitkovém" profilu změní nějaké údaje, změní se automaticky i ve vašem adresáři. Stačí tedy sdělit odkaz na svůj profil (veřejné jméno profilu lze nastavit libovolné, je-li pro Vizitkov.cz jedinečné), a sdílené informace budou vždy aktuální. Stejně tak lze údajů z Vizitkov.cz využít pro generování podpisu do e-mailového účtu (připravovaná funkcionalita).

Chcete něco nabízet?

Překvapivé je, že skoro 40% podnikatelů nemá webové stránky (natož mobilní či responzivní). Totéž platí i pro akciové společnosti, kde povinné webové stránky nemá až 60% akciových společností. Proto je jednou z funkcionalit Vizitkova možnost definovat na profilu "Nabídku", což může být jak moderní CV pro zájemce o zaměstnání, tak html stránka s nabídkou služeb (výhledově s propojením na vlastní doménu). Lze tak propojit "příjemné s užitečným" a ke kontaktním údajům doplnit a nabízet prezentaci ve formě webové stránky - a to plně responzivní. Responzivita je příkazem dne, protože nárůst mobilních zařízení rychle znevýhodňuje stránky, které responzivní nejsou (viz i opatření Google z poslední doby).

Networking je bazální solí podnikání. Schopnost rychle vytvářet sociální vztahy je totiž i určitou mírou předpokladu úspěšnosti v podnikání, protože mírou úspěchu podnikatelského záměru je schopnost nabízet reálný užitek co největší skupině subjektů. Pro úspěšné vytvoření vztahu se musíte umět dobře prezentovat.

Dříve se jezdilo do hotelu Tichota (film "Obsluhoval jsem anglického krále"), dnes se chodí na Vizitkov.cz. A ani to nic nestojí... (... a ne jako u Tichoty :-))

A co Vy, jak sdílíte svoje obchodní informace?

Autor: Ota Luňák | úterý 21.7.2015 0:00 | karma článku: 6.45 | přečteno: 502x

Další články blogera

Ota Luňák

Tajný náčelník

Průvodce psychedelickou terapií. Aby psyechedelika nesloužila k pouhému „zbystřování důvtipu“, je nutné mít hluboký vnitřní zájem a motivaci k transformaci sama sebe.

18.10.2017 v 13:53 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 213 |

Ota Luňák

Tesco, rychlá cesta kamsi

Tesco je takzvaný FMCG obchodní řetězec, neboli rychloobrátkový prodej spotřebního zboží. Musíte tedy bedlivě zvážit, co v obchodech typu FCMG nakupujete. Můžete být totiž nemile překvapeni.

19.4.2017 v 13:25 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 1718 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Leoš Zatloukal

Rozvíjení řešení „úzkým“ a „širokým“ způsobem

V tomto zamyšlení bych se chtěl vrátit k zásadnímu tématu „řešení problémů“ (ve smyslu odstraňování či nápravy) a „rozvíjení řešení“ (ve smyslu společného vytváření něčeho nového, změny).

21.10.2017 v 23:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 44 | Diskuse

Hatem Berrezouga

Ať jde pravda a láska do ...

Blahopřeji většině českého národa k volbám. „ZDAR Tobě Česko! Ještě jedno jsi vzdoroval času zlobě, jak odolals věky bouřím všem!“

21.10.2017 v 23:27 | Karma článku: 12.12 | Přečteno: 418 |

Jiří Růžička

Naštvaní lékaři ještě zdaleka neřekli svoje poslední slovo

Praktičtí lékaři svou stávkou opět obnažili ránu, kterou krvácí naše zdravotnictví. Obávám se ale, že tentokrát rána začne hnisat a lékaři přitvrdí.

21.10.2017 v 21:48 | Karma článku: 6.18 | Přečteno: 184 | Diskuse

Ervín Dostálek

Kam až došla fraška z veřejnoprávního kanálu a soustředěný permanentní atak i prasárna?

Počátkem června já, psavec evropypoznávacích blogů, poprvé "smočil péro"v otázce politické:"Co je tohle za prasárnu" k příloze-pamfletu novin Žlutá republika.Pak jsem se ozval na přelomu prázdnin k ataku a frašce v TV. A co dnes?

21.10.2017 v 21:42 | Karma článku: 13.70 | Přečteno: 778 | Diskuse

Oto Jurnečka

Nějak bylo, nějak bude a já myslím že takhle:

Zkusím trochu předcházet událostem a zaprognostikovat si jak dopadne povolební vyjednávání. Jsem přesvědčen, že řešení je blíž, než bychom z výroků zúčastněných hádali.

21.10.2017 v 21:06 | Karma článku: 14.88 | Přečteno: 547 | Diskuse
Počet článků 30 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1908

Mimo informačních technologií klasického typu, kterými se zabývá ve firmě Arxon, se věnuje paraglidingu, modelaření, psychologii a pátrání v multidimenzionálních vrstvách neskonale dokonalého informačního systému zvaného Člověk. Neúnavný propagátor různých způsobů rozšiřování lidského vědomí a sdílení informací. Zakladatel portálu sdílení Vizitkov.cz

 View Ota Lunak's profile on LinkedIn



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.