Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

49% vlastníků malých podniků používá chytré telefony

19. 01. 2011 14:29:53
49% vlastníku malých podniku používá chytré telefony Během několika posledních let se zdá, že mobilní zařízení - notebooky, Bluetooth headsety, a stále více, chytré telefony - smartphony - se v podnikatelských kruzích staly všudypřítomné. Majitelé malých firem v užívání chytrých telefonů vedou. Zatímco pouze 17% Američanu vlastní smartphone, podle nedávné studie společnosti Forrester, smartphony vlastní 49% uživatelů z řad malých podniků. Z těchto dále, 35% vlastní BlackBerry, 33% vlastní iPhone, 25% vlastní telefon se sytémem Android a 7% vlastních Windows Mobile zarízení. Zatímco studie nezahrnula komplexní pohled na to, jak uživatelé z řad malých podniku využívají své smartphony, je zřejmé, že obchodníci používají chytré telefony z ryze praktických důvodů: aby zůstali v kontaktu se zákazníky v oblasti každodenních obchodních potřeb prostrednictvím e-mailu, plánování a hovorů. Roste také podíl mobilní reklamy (=využívající mobilní zařízení) na trhu - výdaje na mobilní reklamu podle eMarketer vzroste téměř o 50% - na 1 miliardu dolarů v roce 2011. A co Vy, už máte chytrý telefon? Během několika posledních let se zdá, že mobilní zařízení - notebooky, Bluetooth headsety, a stále více chytré telefony - smartphony - se v podnikatelských kruzích staly všudypřítomné. Nové typy se množí jako houby po dešti, leč: využíváme je vůbec? Nejsou jen symbolem společenského postavení?

Majitelé malých firem v používání chytrých telefonů vedou. Pochopitelně, protože majitel malé firmy zajišťuje sám většinu organizačních záležitostí a chytrý telefon mu umožňuje být v kontaktu s kolegy, zákazníky či dodavateli neustále - ať již prostřednictvím elektronické pošty, či jiného mobilního komunikačního nástroje (Skype, Fring, ICQ...). Pomocí chytrého telefonu lze snadno centrálně plánovat schůzky, řídit provádění úkolů a sdílet dokumenty. Pro soubor těchto služeb se často používá výraz "Mobilní kancelář".

Zatímco pouze 17% Američanů vlastní smartphone, podle nedávné studie společnosti Forrester smartphony vlastní 49% uživatelů z řad malých podniků. Z těchto dále 35% vlastní BlackBerry, 33% vlastní iPhone, 25% vlastní telefon se systémem Android a 7% vlastní Windows Mobile zařízení. U nás se budou poměry zastoupení těchto zařízení jistě lišit, ale stačí chvíli pozorovat na jednáních, v autobuse, tramvaji či metru, a učiníte si jistě obrázek vlastní...

Zatímco studie nezahrnula celkový pohled na to, jak komplexně uživatelé z řad malých podniků využívají své smartphony, je zřejmé, že "malí" podnikatelé používají chytré telefony z ryze praktických důvodů: aby zůstali v neustálém kontaktu se zákazníky v oblasti každodenních obchodních potřeb prostřednictvím e-mailu, plánování a hovorů.

Roste také podíl mobilní reklamy (=využívající mobilní zařízení) na trhu - výdaje na mobilní reklamu podle eMarketer vzrostou téměř o 50% - na 1 miliardu dolarů v roce 2011. Zde je zajímavé pozorovat, jak roste počet "sociálních" aplikací, které umožňují sdílení informací v rámci různých komunit a spolků, kdy právě tyto aplikace jsou hlavním cílem "mobilní" (=na mobilním zařízení zobrazované) reklamy.

A co Vy, už máte chytrý telefon?

Autor: Ota Luňák | středa 19.1.2011 14:29 | karma článku: 5.12 | přečteno: 1499x

Další články blogera

Ota Luňák

Tajný náčelník

Průvodce psychedelickou terapií. Aby psyechedelika nesloužila k pouhému „zbystřování důvtipu“, je nutné mít hluboký vnitřní zájem a motivaci k transformaci sama sebe.

18.10.2017 v 13:53 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 213 |

Ota Luňák

Tesco, rychlá cesta kamsi

Tesco je takzvaný FMCG obchodní řetězec, neboli rychloobrátkový prodej spotřebního zboží. Musíte tedy bedlivě zvážit, co v obchodech typu FCMG nakupujete. Můžete být totiž nemile překvapeni.

19.4.2017 v 13:25 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 1718 | Diskuse

Ota Luňák

Jedna vizitka zvládne vše?

Delší dobu mě provokoval problém, jak naložit se získanou vizitkou. Skenovat, provést OCR, nebo ručně přepsat? Jak nejrychleji získávat obchodní partnery? Jak se efektivně prezentovat?

21.7.2015 v 0:00 | Karma článku: 6.45 | Přečteno: 502 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Eva Sádecká

Sláva koncům

Většinou se oslavují nové začátky. Kdo ale oslavuje konce vztahů, zaměstnání, situací, které už dávno nevyhovují? Dokážeme je naplno procítit a jít dál?

21.10.2017 v 20:36 | Karma článku: 3.87 | Přečteno: 152 | Diskuse

Jana Slaninová

Po volbách jako po bitvě

Vítězný ryk neb smutek, černý flór. A čerň tiskařská má hody. Internet se může strhat, jak data sviští sem a tam.

21.10.2017 v 10:44 | Karma článku: 12.04 | Přečteno: 368 | Diskuse

Jana Majová

David a genetický Goliáš. O svalové dystrofii popáté.

I tento blog bude o Davidově mámě. O jejím úhlu pohledu, životních zlomech a rozhodnutích. Jen už jsme společně jejich příběh pojmenovali. Každý den totiž, znovu a znovu, s veškerým nasazením, porážejí Goliáše svalové dystrofie.

21.10.2017 v 8:00 | Karma článku: 16.81 | Přečteno: 770 | Diskuse

Filip Vajdík

Manipulace: Věru musíš dát karmu tomuto článku

Věru, ti kteří kliknou na tento článek, můžou očekávat šťastné zítřky. Je ale potřeba pevně věřit tomu, co je v něm napsáno.

21.10.2017 v 1:43 | Karma článku: 7.25 | Přečteno: 243 | Diskuse

Luděk Kratochvíl

Volby do parlamentu 1920/24

18. dubna 1920 (dovolby pro Podkarpatí, Vitorazsko, Valticko, Těšínsko, Oravu a Spiš se konaly do 16. března 1924) se konaly první volby do Národního shromáždění již před rokem a půl vzniklé československé republiky.

20.10.2017 v 20:42 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 379 | Diskuse
Počet článků 30 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1908

Mimo informačních technologií klasického typu, kterými se zabývá ve firmě Arxon, se věnuje paraglidingu, modelaření, psychologii a pátrání v multidimenzionálních vrstvách neskonale dokonalého informačního systému zvaného Člověk. Neúnavný propagátor různých způsobů rozšiřování lidského vědomí a sdílení informací. Zakladatel portálu sdílení Vizitkov.cz

 View Ota Lunak's profile on LinkedIn



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.