Jedna vizitka zvládne vše?

Delší dobu mě provokoval problém, jak naložit se získanou vizitkou. Skenovat, provést OCR, nebo ručně přepsat? Jak nejrychleji získávat obchodní partnery? Jak se efektivně prezentovat?

Je s podivem, že v digitální době, době různých "klaudů", registrů a databází, neexistuje jednoduchá (bez přebytečných funkcionalit a obtěžujících mechanizmů) on-line služba, která sdílení vizitek na jeden klik či dvojklik umožní. Tak jsem ji založil... a uvidíme, kam se bude vyvíjet.

Principem sdílení osobních nebo obchodních konatktů je založení veřejného profilu, vizitky, a jeho okamžité sdílení.
Sdílení je velmi jednoduché - webový odkaz (Vizitkov.cz/jméno).
Stačí tedy sdělit tento odkaz a zájemce o spojení si kontaktní údaje může na uvedené adrese získat. Jak? Může si je stáhnout přímo do kontaktů mobilu (soubor VCF), nebo vizitku rychle načíst do kontaktů i pomocí QR kódu.
Znáte QR kód?

QR kód je již vidět častěji také na mnoha klasických vizitkách - digitální vizitka však generuje QR kód znovu při každé změně údajů uživatelem na vizitce, kód je tedy vždy aktuální. Připravovaná synchronizace profilu uživatele ve službě Vizitkov.cz s adresářem kontaktů v mobilním zařízení posune aktualizaci ještě dále - jakmile si obchodní partner na svém "vizitkovém" profilu změní nějaké údaje, změní se automaticky i ve vašem adresáři. Stačí tedy sdělit odkaz na svůj profil (veřejné jméno profilu lze nastavit libovolné, je-li pro Vizitkov.cz jedinečné), a sdílené informace budou vždy aktuální. Stejně tak lze údajů z Vizitkov.cz využít pro generování podpisu do e-mailového účtu (připravovaná funkcionalita).
Chcete něco nabízet?

Překvapivé je, že skoro 40% podnikatelů nemá webové stránky (natož mobilní či responzivní). Totéž platí i pro akciové společnosti, kde povinné webové stránky nemá až 60% akciových společností. Proto je jednou z funkcionalit Vizitkova možnost definovat na profilu "Nabídku", což může být jak moderní CV pro zájemce o zaměstnání, tak html stránka s nabídkou služeb (výhledově s propojením na vlastní doménu). Lze tak propojit "příjemné s užitečným" a ke kontaktním údajům doplnit a nabízet prezentaci ve formě webové stránky - a to plně responzivní. Responzivita je příkazem dne, protože nárůst mobilních zařízení rychle znevýhodňuje stránky, které responzivní nejsou (viz i opatření Google z poslední doby).

Networking je bazální solí podnikání. Schopnost rychle vytvářet sociální vztahy je totiž i určitou mírou předpokladu úspěšnosti v podnikání, protože mírou úspěchu podnikatelského záměru je schopnost nabízet reálný užitek co největší skupině subjektů. Pro úspěšné vytvoření vztahu se musíte umět dobře prezentovat.

Dříve se jezdilo do hotelu Tichota (film "Obsluhoval jsem anglického krále"), dnes se chodí na Vizitkov.cz. A ani to nic nestojí... (... a ne jako u Tichoty :-))

A co Vy, jak sdílíte svoje obchodní informace? 

Autor: Ota Luňák | úterý 21.7.2015 0:00 | karma článku: 10,52 | přečteno: 630x
  • Další články autora

Ota Luňák

Jak změnit svůj osud

24.2.2018 v 14:51 | Karma: 12,83

Ota Luňák

Psycholytická psychoterapie

7.1.2018 v 14:21 | Karma: 9,79

Ota Luňák

Vyhoďme se z kola ven

29.12.2017 v 13:06 | Karma: 9,48

Ota Luňák

Tajný náčelník

18.10.2017 v 13:53 | Karma: 10,69

Ota Luňák

Zlaté kapičky doktora Rychlíka

9.1.2012 v 23:03 | Karma: 24,53