Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedna vizitka zvládne vše?

21. 07. 2015 0:00:00
Delší dobu mě provokoval problém, jak naložit se získanou vizitkou. Skenovat, provést OCR, nebo ručně přepsat? Jak nejrychleji získávat obchodní partnery? Jak se efektivně prezentovat?

Je s podivem, že v digitální době, době různých "klaudů", registrů a databází, neexistuje jednoduchá (bez přebytečných funkcionalit a obtěžujících mechanizmů) on-line služba, která sdílení vizitek na jeden klik či dvojklik umožní. Tak jsem ji založil... a uvidíme, kam se bude vyvíjet.

Principem sdílení osobních nebo obchodních konatktů je založení veřejného profilu, vizitky, a jeho okamžité sdílení.

Sdílení je velmi jednoduché - webový odkaz (Vizitkov.cz/jméno).
Stačí tedy sdělit tento odkaz a zájemce o spojení si kontaktní údaje může na uvedené adrese získat. Jak? Může si je stáhnout přímo do kontaktů mobilu (soubor VCF), nebo vizitku rychle načíst do kontaktů i pomocí QR kódu.

Znáte QR kód?

QR kód je již vidět častěji také na mnoha klasických vizitkách - digitální vizitka však generuje QR kód znovu při každé změně údajů uživatelem na vizitce, kód je tedy vždy aktuální. Připravovaná synchronizace profilu uživatele ve službě Vizitkov.cz s adresářem kontaktů v mobilním zařízení posune aktualizaci ještě dále - jakmile si obchodní partner na svém "vizitkovém" profilu změní nějaké údaje, změní se automaticky i ve vašem adresáři. Stačí tedy sdělit odkaz na svůj profil (veřejné jméno profilu lze nastavit libovolné, je-li pro Vizitkov.cz jedinečné), a sdílené informace budou vždy aktuální. Stejně tak lze údajů z Vizitkov.cz využít pro generování podpisu do e-mailového účtu (připravovaná funkcionalita).

Chcete něco nabízet?

Překvapivé je, že skoro 40% podnikatelů nemá webové stránky (natož mobilní či responzivní). Totéž platí i pro akciové společnosti, kde povinné webové stránky nemá až 60% akciových společností. Proto je jednou z funkcionalit Vizitkova možnost definovat na profilu "Nabídku", což může být jak moderní CV pro zájemce o zaměstnání, tak html stránka s nabídkou služeb (výhledově s propojením na vlastní doménu). Lze tak propojit "příjemné s užitečným" a ke kontaktním údajům doplnit a nabízet prezentaci ve formě webové stránky - a to plně responzivní. Responzivita je příkazem dne, protože nárůst mobilních zařízení rychle znevýhodňuje stránky, které responzivní nejsou (viz i opatření Google z poslední doby).

Networking je bazální solí podnikání. Schopnost rychle vytvářet sociální vztahy je totiž i určitou mírou předpokladu úspěšnosti v podnikání, protože mírou úspěchu podnikatelského záměru je schopnost nabízet reálný užitek co největší skupině subjektů. Pro úspěšné vytvoření vztahu se musíte umět dobře prezentovat.

Dříve se jezdilo do hotelu Tichota (film "Obsluhoval jsem anglického krále"), dnes se chodí na Vizitkov.cz. A ani to nic nestojí... (... a ne jako u Tichoty :-))

A co Vy, jak sdílíte svoje obchodní informace?

Autor: Ota Luňák | úterý 21.7.2015 0:00 | karma článku: 6.45 | přečteno: 493x

Další články blogera

Ota Luňák

Tesco, rychlá cesta kamsi

Tesco je takzvaný FMCG obchodní řetězec, neboli rychloobrátkový prodej spotřebního zboží. Musíte tedy bedlivě zvážit, co v obchodech typu FCMG nakupujete. Můžete být totiž nemile překvapeni.

19.4.2017 v 13:25 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 1682 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Zuzana Palečková

Krize by nám šly...

Dunkerk je skvělý film o beznadějné situaci, o tom, co všechno lidé dokáží vydržet a překonat, co jsou ochotni udělat pro jiné. Vybízí k zamyšlení nad tím, jak bychom to asi zvládli my, jací vlastně jsme?

21.8.2017 v 0:58 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Pavel Strunz

Strážci ideologické čistoty

Zpráva z budoucího tisku: Poté, co pražská městská rada rozhodla odstranit jízdní sochu Jana Žižky z Trocnova z vrchu Vítkov, se u ní den před plánovaným odstraněním na protest sešli nacionalisté, komunisté a jiní extremisté.

20.8.2017 v 23:59 | Karma článku: 8.82 | Přečteno: 90 | Diskuse

Hatem Berrezouga

Vojna a Mír v Koránu - Zabíjejte je všude, kde je dostihnete. Část 1.

„Zabíjejte je všude, kde je dostihnete.“ Koránský verš, který mi donekonečna opakují pod mými blogy, abych si přiznal, že „Korán není slovo Boží“, a že „ospravedlňuje teroristické útoky a zabíjení nevěřících“

20.8.2017 v 23:33 | Karma článku: 9.72 | Přečteno: 186 |

Otto Černý

Švédsko se zvedá?!

V sobotu se na náměstí Meborgarplatsen ve Stockholmu pořádala demonstrace, kterou svolalo FB hnutí Stå upp för Sverige (Za Švédsko) se 190 000 podporovateli.

20.8.2017 v 23:16 | Karma článku: 21.14 | Přečteno: 360 | Diskuse

Petr Dolejš Koch

„Rozkaz zněl jasně: Sundejte Krndu."

V úterý 15.8. 2017, jsme se šli najíst s přítelkyní na Újezd do mexické restaurace, a protože Kampa je, co by kamenem dohodil, chtěl jsem jí ukázat, onu zmíněnou expozici o povodních a ejhle.

20.8.2017 v 22:28 | Karma článku: 14.06 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1953

Mimo informačních technologií klasického typu, kterými se zabývá ve firmě Arxon, se věnuje paraglidingu, modelaření, psychologii a pátrání v multidimenzionálních vrstvách neskonale dokonalého informačního systému zvaného Člověk. Neúnavný propagátor různých způsobů rozšiřování lidského vědomí a sdílení informací. Zakladatel portálu sdílení Vizitkov.cz

 View Ota Lunak's profile on LinkedIn

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.