Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedna vizitka zvládne vše?

21. 07. 2015 0:00:00
Delší dobu mě provokoval problém, jak naložit se získanou vizitkou. Skenovat, provést OCR, nebo ručně přepsat? Jak nejrychleji získávat obchodní partnery? Jak se efektivně prezentovat?

Je s podivem, že v digitální době, době různých "klaudů", registrů a databází, neexistuje jednoduchá (bez přebytečných funkcionalit a obtěžujících mechanizmů) on-line služba, která sdílení vizitek na jeden klik či dvojklik umožní. Tak jsem ji založil... a uvidíme, kam se bude vyvíjet.

Principem sdílení osobních nebo obchodních konatktů je založení veřejného profilu, vizitky, a jeho okamžité sdílení.

Sdílení je velmi jednoduché - webový odkaz (Vizitkov.cz/jméno).
Stačí tedy sdělit tento odkaz a zájemce o spojení si kontaktní údaje může na uvedené adrese získat. Jak? Může si je stáhnout přímo do kontaktů mobilu (soubor VCF), nebo vizitku rychle načíst do kontaktů i pomocí QR kódu.

Znáte QR kód?

QR kód je již vidět častěji také na mnoha klasických vizitkách - digitální vizitka však generuje QR kód znovu při každé změně údajů uživatelem na vizitce, kód je tedy vždy aktuální. Připravovaná synchronizace profilu uživatele ve službě Vizitkov.cz s adresářem kontaktů v mobilním zařízení posune aktualizaci ještě dále - jakmile si obchodní partner na svém "vizitkovém" profilu změní nějaké údaje, změní se automaticky i ve vašem adresáři. Stačí tedy sdělit odkaz na svůj profil (veřejné jméno profilu lze nastavit libovolné, je-li pro Vizitkov.cz jedinečné), a sdílené informace budou vždy aktuální. Stejně tak lze údajů z Vizitkov.cz využít pro generování podpisu do e-mailového účtu (připravovaná funkcionalita).

Chcete něco nabízet?

Překvapivé je, že skoro 40% podnikatelů nemá webové stránky (natož mobilní či responzivní). Totéž platí i pro akciové společnosti, kde povinné webové stránky nemá až 60% akciových společností. Proto je jednou z funkcionalit Vizitkova možnost definovat na profilu "Nabídku", což může být jak moderní CV pro zájemce o zaměstnání, tak html stránka s nabídkou služeb (výhledově s propojením na vlastní doménu). Lze tak propojit "příjemné s užitečným" a ke kontaktním údajům doplnit a nabízet prezentaci ve formě webové stránky - a to plně responzivní. Responzivita je příkazem dne, protože nárůst mobilních zařízení rychle znevýhodňuje stránky, které responzivní nejsou (viz i opatření Google z poslední doby).

Networking je bazální solí podnikání. Schopnost rychle vytvářet sociální vztahy je totiž i určitou mírou předpokladu úspěšnosti v podnikání, protože mírou úspěchu podnikatelského záměru je schopnost nabízet reálný užitek co největší skupině subjektů. Pro úspěšné vytvoření vztahu se musíte umět dobře prezentovat.

Dříve se jezdilo do hotelu Tichota (film "Obsluhoval jsem anglického krále"), dnes se chodí na Vizitkov.cz. A ani to nic nestojí... (... a ne jako u Tichoty :-))

A co Vy, jak sdílíte svoje obchodní informace?

Autor: Ota Luňák | úterý 21.7.2015 0:00 | karma článku: 6.45 | přečteno: 484x

Další články blogera

Ota Luňák

Tesco, rychlá cesta kamsi

Tesco je takzvaný FMCG obchodní řetězec, neboli rychloobrátkový prodej spotřebního zboží. Musíte tedy bedlivě zvážit, co v obchodech typu FCMG nakupujete. Můžete být totiž nemile překvapeni.

19.4.2017 v 13:25 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 1664 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč si president Miloš Zeman podřezává pod sebou větev?

President Miloš Zeman slíbil, že bude uvažovat o „bobříkovi mlčení“. Prý si všiml, že když mlčí, rostou mu žebříčky oblíbenosti,a naopak, když mluví, obliba klesá. Není se co divit, když se president svou mluvou dostává na dno!

28.6.2017 v 20:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Jan Ziegler

Žádné omluvy za kolonizaci, i ty podněcují islámský terorismus

Tito omlouvači bývají pokrytečtí a hlavně nebezpeční. Šíří totiž báchorku o zlém Západu a hodném rozvojovém světě, který údajně tolik trpěl pod koloniálním útlakem. Jenomže to je příšerné zlé nepravdivé černobílé vidění světa.

28.6.2017 v 18:35 | Karma článku: 25.14 | Přečteno: 463 | Diskuse

Vladimír Havránek

Prezident na Vysočině slíbil omezení sprostých slov a následně přirovnal premiéra ke svini

Miloš Zeman slíbil při dnešním setkání se starosty a zastupiteli v Jihlavě, že omezí své verbální projevy. To mu nezabránilo, aby vzápětí nazval premiéra Sobotku tímto hanlivým výrazem. Kam až lze v tomto úřadu zajít?

28.6.2017 v 13:35 | Karma článku: 22.77 | Přečteno: 1036 | Diskuse

Jaroslav Andrýsek

Máme se co učit

Nedostatek vody začíná trápit naši zemi. Pro zkušenosti se obracíme k Izraeli. Dobrá volba. Tato „pouštní“ země to s vodou umí. A mohla by nás toho spoustu naučit nejen ohledně hospodaření s vodou.

28.6.2017 v 12:48 | Karma článku: 16.70 | Přečteno: 443 | Diskuse

Pavel Vrba

Když dorazí temný stín

a k tomu ještě se zpožděním. Člověku se pak pod nohama otřese zem a duši zahalí smutek. Jsou to okamžiky, kdy si člověk plně uvědomí tu smrtelnost všeho živého, co má rád a na čem mu skutečně záleží.

28.6.2017 v 9:45 | Karma článku: 16.88 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1945

Mimo informačních technologií klasického typu, kterými se zabývá ve firmě Arxon, se věnuje paraglidingu, modelaření, psychologii a pátrání v multidimenzionálních vrstvách neskonale dokonalého informačního systému zvaného Člověk. Neúnavný propagátor různých způsobů rozšiřování lidského vědomí a sdílení informací. Zakladatel portálu sdílení Vizitkov.cz

 View Ota Lunak's profile on LinkedIn

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.